Music Madness

2017. szeptember 16. 22:53 - Viikii~

In This Moment - Ritual (2017)

  

ritual.jpg

 

   Egy barátnőmnek köszönhetően találkoztam először az In This Moment zenéjével, aki kitartóan mutogatta addig és addig a zenekar dalait, amíg egyre rá nem bólintottam ( Roots ), hogy na ez igen :D  Már hónapok óta egy napi szinten előkerülő dal lett nálam, szóval úgy éreztem, ideje lesz végighallgatnom az albumot, amin rajta van és egyúttal blogolni is róla.

   A zenekar tagjai a lemez idején 

  •  Maria Brink - énekesnő
  •  Chris Howorth - szólgitár
  •  Randy Weitzel - ritmusgitár
  •  Travis Johnson - basszusgitár
  •  Kent Diimmel - dob      

  

   Az In This Moment egy Los Angeles-i formáció, amit 2005-ben alapított Maria Brink énekesnő és Chris Howorth gitáros. Melodikus metalcore gyökerekből fejlődött ki a mai hangzásviláguk, ami főként gótikus és industrial elemekből tevődik össze. A szóban forgó Ritual pedig 2017 júliusában látott napvilágot a csapat hatodik stúdiólemezeként. Az album témáját pedig főként Maria salemi utazása inspirálta, s a következőképpen nyilatkozott róla : ,,Igyekeztem rengeteg igazságot felfedezni magamban. Szerettem Salemet, el voltam ragadtatva, hogy milyen gyönyörűséges. A boszorkányégetések történelme elbűvölő. A lemez címe pedig a különböző vallásokra és spiritualitásokra utal szerte a világon. Ez az album kevésbé szexualizált, meg akartam mutatni az embereknek, de főként a nőknek egy más fajta erőt magamban, amihez nincs szükség a szexuális részre, tehát ez az anyag egyértelműen komolyabb hangvételű. "

 

  Tracklist:       (katt a címre)

  1. Salvation
  2. Oh Lord
  3. Black Wedding ( ft Rob Halford )
  4. In The Air Tonight
  5. Joan Of Arc
  6. River Of Fire
  7. Witching Hour
  8. Twin Flames
  9. Half God Half Devil
  10. No Me Importa
  11. Roots
  12. Lay Your Gun Down

  Kedvencek: 3 ; 4 ; 5 ; 11

    Nehéz erről a lemezről írni. Van egy igazán különleges atmoszférája, azonban számomra ennek ellenére is unalmas volt az anyag. A kijelölt dalokat végtelenül erősnek tartom, azok közül is különösen az utolsó hármat, a többi viszont nekem valamiért nem jött át. Egy percig sem mondom, hogy rossz dalok szerepelnének az albumon, mert erről szó sincsen, pusztán arról, hogy engem ezúttal nem sikerült elvarázsolni.

   Az sötét, borongós hangvételű Salvation dallamai nagyon el lettek találva, színvonalas kezdés. A bluesos beütésű Oh Lord  Brink kisasszony személyes kapcsolatát taglalja a vallásokkal, illetve hogy ő mit érzékel valójában Istennek. Kedves dalocska lett ez, de nem érzem olyan erősnek, hogy elvigye az album egyetlen klipes dalának járó címet...

 

 

    A Black Wedding egy ütős duett a Judas Priest frontembere, Rob Halford közreműködésével. Meglepően jól szól a két énekes hangja együtt. Az In The Air Tonight pedig egy Phil Collins feldolgozás, ami zeneileg és szövegileg is egyaránt közel került hozzám. Engem mind az ITM, mind az eredeti verzió ( itt meg lehet hallgatni azt is ) meggyőzött, bárkinek nyugodt szívvel ajánlom őket.

 

 

  A Joan Of Arc szerintem az egyik legerősebb dal az albumról, energikus és fülbemászó. Nem biztos forrásból mondom, de az alapján ahogy én elemezgettem a szöveget, esélyes hogy a boszorkányégetésről szól a szerzemény. Innentől kezdve pedig egyszerűen a 11-es trackig nem volt olyan dal, ami igazán maradandót alkotott volna bennem, pedig nagyon próbáltam szeretni ezeket a dalokat is. Kellemesek, elhallgatom őket, de abszolút háttérzene kategória, mert egyszerűen nem találok bennük olyasmit, amire felkaphatnám a fejem. Az egyedüli kivételt a No Me Importa képezi, de csak azért, mert az alábbi szövegrészlet

You say you’re the cure

But I smell your disease

I’ve figured you out

Like a rat in a cage

 

 

 

    engem a Pretty Reckless-féle Oh My God záró sorainak dallamára emlékeztet. És elérkeztünk a már sokat emlegetett Roots-hoz, ami számomra a top In This Moment dal. Súlyos, odavágós tétel, aminek a hangzásából elemi romlottság árad. Szerintem nagyon jól áll ez a stílus a csapatnak, sajnálom hogy elég kevéske dal szerepel a lemezen erről a vonalról.

 

 

   Értékelés: 3/5 - Azok a dalok amiket sikerült megszeretnem, biztos vagyok benne, hogy még sokáig fognak szólni a lejátszómon, a többi track ( sajnos a nagy többség ) viszont számomra felejthető. Ennek ellenére kíváncsi vagyok a csapat korábbi és későbbi munkásságára is, mert összességében ígéretesnek tűnnek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://musicmadness.blog.hu/api/trackback/id/tr4812819246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Music Madness
süti beállítások módosítása